ΓΕ2600
6ο Εξάμηνο
7ο Εξάμηνο
8ο Εξάμηνο
Προπτυχιακό
Επιλογής
Ανεξάρτητα Ομάδων
Πρακτική Άσκηση
10 ECTS
Διδάσκοντες/ουσες: Παιδακάκη Αγγελική, Ντυρίε Εβελίν
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχοι
Η διεξαγωγή Πρακτικής Άσκησης από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στοχεύει άμεσα (α) στην πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών επιστημονικών γνώσεων που αποκτήθηκαν από την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών, (β) στην εξοικείωση με πιθανούς χώρους εργασίας που αφορούν την φυσική, την ανθρώπινη και την εφαρμοσμένη γεωγραφία, και (γ.1) στην ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών δεξιοτήτων της επιστήμης της Γεωγραφίας καθώς και (γ.2.) αναγκαίων οριζοντίων δεξιοτήτων και ικανοτήτων, που συμβάλλουν στην μετάβαση από τις σπουδές στην επαγγελματική ζωή με την ειδικότητα του Γεωγράφου.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος «Πρακτική Άσκηση», οι φοιτητές/τριες του ΠΠΣ, είναι εξοικειωμένοι/ες με:
- το φάσμα των δυνητικών επαγγελματικών επιλογών που τους παρουσιάζεται για το μέλλον,
- διοικητικές διαδικασίες που αφορούν την εργασία γενικά, και ειδικότερα σε μια κατηγορία Φορέα Υποδοχής,
- τρόπους και συμπεριφορές εργασίας σε περιβάλλον όπου αξιοποιούνται οι τίτλοι σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
- την τήρηση κανόνων και οδηγιών σε εξω-ακαδημαϊκό περιβάλλον,
- την εκμάθηση εκτέλεσης δραστηριοτήτων και εκτέλεση αυτών σε καθορισμένο πλαίσιο υπό την καθοδήγηση έμπειρου εργαζόμενου,
- την χρήση νέου εξοπλισμού,
- νέας μορφής ειδικότητες και αντικείμενα αιχμής της ανθρώπινης , της φυσικής και της εφαρμοσμένης Γεωγραφίας.
Επίσης, οι φοιτητές/τριες, με την ολοκλήρωση του μαθήματος:
- κατανοούν τη σημασία των θεωρητικών γνώσεων,
- κατέχουν πια «δοκιμασμένες» και ίσως συμπληρωμένες θεωρητικές γνώσεις,
- κατέχουν εμπλουστισμένες γνώσεις βάσει συγκεκριμένων αναγκών και νέων γνώσεων
σε βασικές γνωστικές περιοχές της επιστήμης της γεωγραφίας,
- αναπτύσσουν δεξιότητες διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων, διαγενεακής συνεργασίας, ενίσχυσης ανάπτυξης πρωτοβουλιών,
- αποκτούν επαγγελματική συνείδηση.
Περιεχόμενα
Η πρακτική άσκηση φοιτητών/τριών του Τμήματος πραγματοποιείται αποκλειστικά στους χώρους των δυνητικών «φορέων υποδοχής» Πρακτικής Άσκησης που κοινοποιούνται στην έναρξη εξαμήνου διδασκαλίας: δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (ΜΚΟ), ανεξάρτητες αρχές, Διεθνείς οργανισμούς,… υπό την εποπτεία μέλους ακαδημαϊκή του Τμήματος Γεωγραφίας.
Η Πρακτική Άσκηση περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών διαδικασιών με σαφείς στόχους και προκαθορισμένες στρατηγικές αξιολόγησης προκειμένου να αποκτήσουν οι φοιτητές/τριες εργασιακή εμπειρία και δεξιότητες στα γνωστικά αντικείμενα της φυσικής, ανθρώπινης ή εφαρμοσμένης γεωγραφίας, να ασκήσουν, υπό επίβλεψη, το επάγγελμα και να εξοικειωθούν με τα μελλοντικά τους καθήκοντα. Το αντικείμενο της απασχόλησης των ασκούμενων φοιτητών/τριών καθορίζεται από τον/την Επόπτη/πτρια Φορέα Υποδοχής σε συνεργασία με τον/την ακαδημαϊκό/η Επόπτη/πτρια.
Αξιολόγηση
Στη λήξη της Πρακτικής Άσκησης στο φορέα Υποδοχής, ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια υποχρεούται (α) να συγκεντρώνει συγκεκριμένα διοικητικά έγγραφα και (β) να συμπληρώσει ο ίδιος μερικά, σύμφωνα με σαφείς οδηγίες, και (γ) να τα παραδίδει, αντίστοιχα, στη Γραμματεία Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος και στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης του Πανεπιστημίου, σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά τη λήξη της περιόδου Πρακτικής Άσκησης (όπως π.χ. την Βεβαίωση ολοκλήρωσης, και τα άλλα βλ. παρακάτω).
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος προκύπτει από την συνεκτίμηση που κάνει ο/η επόπτης/πτρια διδάσκων/ουσα («ακαδημαϊκό/η επόπτη/πτρια») από:
• την έκθεση πεπραγμένων του/της ασκούμενου/ης φοιτητή/τριας,
• την έκθεση επίδοσης ασκούμενου/ης φοιτητή/τριας από τον/την Επόπτη/πτρια στον Φορέα Υποδοχής, με προτεινόμενο βαθμό που προκύπτει από ειδικά κριτήρια σε αριθμητική κλίμακα αξιολόγησης, γνωστοποιημένα από την παρουσίαση του μαθήματος «πρακτικής άσκησης» και κοινά για όλους τους φορείς υποδοχής πρακτικής άσκησης,
• και τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία που προκύπτουν από την απολογιστική συνάντηση του/της ακαδημαϊκού/ής επόπτη/πτριας με τον/την φοιτητή/τρια.